SPRAWOZDANIA - Podpisy elektroniczne

29.03.2019 14:39:00 | Paulina Ciemniejewska

Jak podpisać dokument profilem zaufanym - instrukcja

Proces podpisu elektronicznego krok po kroku:

1) Wchodzimy na stronę: https://www.gov.pl/web/uslugi/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany i klikamy przycisk „podpisz lub sprawdź dokument”.

2) Następnie logujemy się na swój profil zaufany (login/hasło lub przez bank).

3) Po zalogowaniu klikamy przycisk „wybierz dokument z dysku” i wybieramy plik ze Sprawozdaniem w formacie:
    - XML (jeśli już wcześniej był przez kogoś podpisany)
    - lub w innym dostępnym formacie, np. PDF (jeśli jest Pan/Pani pierwszą osobą, która podpisuje dokument).

4) Jeśli dokument został poprawnie dodany, klikamy przycisk „podpisz”.

5) Po przekierowaniu na następną stronę klikamy przycisk „podpisz podpisem zaufanym” oraz „autoryzuj i podpisz dokument”.

6) Po wykonaniu logowania/podpisu pojawi się informacja, że dokument został poprawnie podpisany.

7) WAŻNE: po podpisaniu dokumentu, klikamy przycisk „POBIERZ” i pobieramy plik w formacie XML. Następnie wysyłamy (np. mailowo) pobrany plik XML do kolejnej osoby, która powinna podpisać ten sam dokument (wg powyższej instrukcji).

 

W razie problemów proszę o kontakt w sobotę i niedzielę po godznie 10:00 - 509 398 458 Paulina Ciemniejewska.

  • Najnowsze zdjęcia